vrijdag 11 januari 2008

Vakantie in Plett

Januari is er wat anders gaan uitzien dan gepland. De geplande reis voor januari moest geannuleerd worden, wegens werkverplichtingen van mijn reisgenoot Ayanda. Ik vervloek die blanke bazen hier.
Maar uiteraard is het nog altijd meer dan mogelijk om hier een goede tijd te hebben zonder de geplande reis. Wat er zoal op het programma heeft gestaan?
- Huisvrouw spelen in ons townshiphuisje.
- Tweedaagse fietstocht met Matthias naar Oudsthoorn. De timing was iets minder, want de regen viel die dagen met bakken uit de lucht. Maar zo'n douchke daar konden we wel tegen. En die bergen hier, die kunnen onze benen tegenwoordig ook aan. Ik denk dat ik klaar ben voor een alpenrit van de Tour de France.
De eerste dag hadden we onszelf iets overschat, of waren we te laat vertrokken, of ... . Wie al het zeggen. Maar na zo'n 70 kilometer in de bergen, vonden we om 18u wel dat het tijd was om een slaapplaats te zoeken in een klein boerengat. Uiteraard geen jeugdherberg of bed en breakfast te bespeuren, maar gelukkig vonden we een sympathieke boer ( niet letterlijk te nemen; de boeren dat zijn de blanken hier). We kregen meteen het huis van zijn broer aangeboden, dat momenteel toch leeg stond. Het huis was groter dan onze twee townshiphuizen te samen, dus daar konden we geen neen tegen zeggen.
De tweede dag waren we perfect voorbereid en hebben een bergrit van 110 kilometer op ongeveer 9u afgelegd. We kregen zelfs aanmoediging van een kudde struisvogels die mee de berg afliepen. Volledig nat geregend in George, maar toch redelijk droog aangekomen in Oudsthoorn.
- Braai georganiseerd voor Lies en Bella die hier op bezoek gekomen zijn. Superleuk om op de hoogte gebracht te worden van het wel en wee in Belgenland en dan vooral in de voetbal. Aangezien ik weet dat deze twee vrouwen echt beesten zijn, heb ik ze ook een wandeling op Robberg op slippers aangeboden. Beiden hebben deze beproeving perfect doorstaan. Vandaar dat ze een gamedrive verdienden in Rhino Base Camp. Giraffen, neushoorns, leeuwen, zebra's, nijlpaarden, krokodillen. Het is toch allemaal indrukwekkend.
- En voor de rest: strand liggen, en uiteraard strandloop - Sander en Stienie, het strand ligt er perfect bij deze week - lezen, braaien, feestjes houden, ... Ik verveel me hier niet.

Ik vermoed dat dit de laatste blog is voor ZA. Een afsluiter volgt wanneer ik in het koude Belgie ben.

1 opmerking:

Bruno zei

Oh beste schat, zo treurig te lezen dat jij het ook binnenkort af bolt... Hebben kristientje gezien net voor haar vertrek, dus toch op z'n minst afshceid van haar, al zijn wij er niet in persoon bij om een afscheidsfeest te organiseren en bonnne et due forme ;-)
but that we'll make up for by welcoming party in Belgium... vergeet de ingredienten niet voor de mbothi ;-)
bruno