woensdag 25 juli 2007

3,2,1 ... start!





Het avontuur is begonnen!

Ondanks een stilgevallen horloge ben ik maandag op tijd in het vliegtuig gestapt, na uiteraard eerst een uitgebreid afscheid op de luchthaven. Maartens horloge moet ook stilgevallen zijn ... want hem heb ik jammer genoeg gemist.

Op het vliegtuig een eerste kennismaking met zuidafrikaanse dames. Jawel, Els, er zaten twee sympathieke dames naast mij, maar toch niet zo 'sympathiek'. Zelfs zonder het horloge te vermelden, ben ik aan de klap geraakt. Heel wat informatie gekregen over Zuid-Afrika en volgens één van de dames heb ik het getroffen, want zit ik op de mooiste plek van Zuid-Afrika. Zij heeft meteen ook de criminaliteitscijfers van Zuid-Afrika gerelativeerd. Het zou allemaal de schuld zijn van de sensatiebeluste journalisten. Leen bevestigde dit en ondertussen voel ik mij al volledig veilig in de omheinde villa van Leen in Pretoria. :)
Martine, morgen bezoek ik church square en ik mag van mijn gids wel uitstappen.

De sightseeing is eigenlijk dinsdag reeds begonnen met een grondige verkenning van de luchthaven waarna mijn taxi - vroeger dan verwacht - mij kwam ophalen. Toch wel handig dat die Leen mij kon komen ophalen.
Na een sandwich ben ik al meteen getuige geweest van de zuidafrikaanse bureaucratie. Leens opvolger zou hier normaal gezien donderdag moeten aankomen, maar de papieren geraken maar niet in orde. Ondertussen is het dus woensdag en is Leen nog maar eens - voor de vierde keer in twee dagen tijd - naar de zuidafrikaanse orde van geneesheren. Wordt dus vervolgd ...

En dat de wereld klein is, is gisterenavond weer bewezen. Leen en Belgische doktersvrienden zouden getracteerd worden door de ouders van een van de doktersvrienden. Op een Belg meer of minder wordt niet gekeken en Goedels dus ook mee. En wat blijkt, mama Katrijn wordt ook wel genoemd Mevrouw Janssen of Mevrouw Ariën, leerkracht in het BuSO van Oosterlo. Die van 'Eustel' kun je dus overal tegenkomen.


En bij deze is de blog geopend en krijgen jullie de komende maanden de verdere verhalen te horen. Ik ga terug wat in het zonnetje zitten buiten. De winter in Finland is super, maar die in Zuid-Afrika valt evenzeer te pruimen zo in een t-shirt in de zon!





Geen opmerkingen: