vrijdag 24 augustus 2007

Olifantengetrompetter.

Weer tijd voor een update van mijn avonturen.
Vorig weekend op onze agenda: Ado Elephant Park. De rit naar Ado - 4 uur rijden - beloofde wat krap te worden in onze gehuurde autootjes, elk volgestouwd met 5 mensen, maar mijn reizigers hadden geluk. Wegens gebrek aan een city golf, kregen we - voor dezelde prijs - een luxueuze volkswagen. Rijdt wat anders dan onze aftandse honda hier. Ben die dag dan ook niet vanachter het stuur gekomen: 4 uur naar Ado, 5 uur in het park en dan nog eens een uur naar onze B&B. Maar het was de moeite. Een kudde olifanten op drie meter afstand naast je auto zien passeren, is geweldig! En ze zien sproeien met water mag ook niet gemist worden.


En wie olifanten zegt. zegt olifantengetrompetter .... . Jawel, ksj-vriendjes, het was een tijdje geleden, maar ik heb mijn olifantenimitatie nog eens kunnen boven halen. Ik had wel de indruk dat de olifanten het niet zo goed begrepen ... Sander, daarentegen, kon vlot mee communiceren.

Hoewel de naam het niet doet vermoeden, zijn er ook andere beesten te zien in Ado. Op ons lijstje van geziene dieren: zebra's, schildpadden, een kameleon, een jakhals, twee soorten hertedieren, struisvogels en een buffel. De fotograaf heeft dan ook zijn best gedaan.

Maar naast deze reisjes wordt er ook veel - en vooral eigenlijk - gewerkt. Dringend tijd om daar ook eens iets over te schrijven. Anders denken jullie nog dat ik hier alleen maar aan het beestjes kijken ben.

Ik begin mijn weg wel zo'n beetje te vinden in Die Sterreweg en ben er in geslaagd om ook effectief aan het werk te gaan. Het eerste handelingsplan is een feit. Voor de leken: een document om te proberen doelgericht te werken met de kindjes. Voor die van Oosterlo: neen, het is niet zo uitgebreid als bij ons.

Maar mijn huisgenoten zijn mij aan het opjagen om te vertrekken, dus meer nieuws over Die Sterreweg volgt verder dit weekend.

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Hey Goedels

Je hebt je duidelijk al helemaal aangepast aan Zuid-Afrika! Wildebeesten, olifanten en met veel te veel in 1 auto.
Ik zit hier op dit momement aan de rand van het zwembad in Bohan met Agnes, Olli, Helga, Daniel en Maarten. Met de sauna wachten we tot het donker wordt wegens glurende Bohanners ;-).
Leuk om je blog te lezen!
Inge

Anoniem zei

hier in bohan nog geen olifantenslurfen gespot maar dat komt nog wel!

;)

(vergeef het mij - ik roep als excuus de invloed van de maartenmoppen in)

Helga

Goedels zei

Bohan en de sauna ... daarvoor heb ik hier nog geen gelijkwaardig alternatief gevonden. Die olifantenslurfen daarentegen kan ik hier in huis genoeg tegenkomen ...
(De maartenmoppen, wist je dat je ze zelfs kan missen?)

Unknown zei

al maar goed dat ze niet zo lang zijn...
en ik die dacht dat je daar wat ging afkicken van IHP's ...